![Ritratto di pennuto77 Ritratto di pennuto77](https://www.goblins.net/files/styles/thumbnail/public/pictures/picture-2298-1391588333.png?itok=pIFivCWk)
Buona rivisitazione per i materiali ma non mi convincono i cambiamenti di alcune cose
In Tinners' Trail, set in 19th century Cornwall, you represent a mining conglomerate at the height of the tin and copper mining industry. You must buy plots of land across Cornwall in auctions and survey them for tin and copper, always managing your "work points" and money effectively. Once you have a mine in place, it's time to extract the ore and (ideally) make a profit, but the deeper your mine goes, the more expensive the process gets. To reduce the cost of mining, you can place developments, such as ports, train stations, and adits (drainage tunnels), but there's only so many improvements to go around. Once you have made your money — trying to time the market to sell when prices are high — you can invest it in industries outside of Cornwall, which gains you victory points. The earlier you invest, the better the return. Can you outplay the competition and make the most money, or will you be left without two shillings to rub together? This edition of Tinners' Trail differs from the original 2008 version in several ways. The player count, for example, is now 1-5 instead of 3-4, and the resources on the board are now set up via tiles instead of die rolls to maintain variability while reducing the randomness. Dual-use cards are now an important part of the game, giving you information before an auction or an extra boost after an auction. The game includes two expansions, with the arsenic expansion introducing a new resource and the emigration expansion seeing miners travel overseas. With lead development and expansion designs by David Digby
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Provato quest'anno per la prima volta(2022) è stato sicuramente la sorpresa della stagione.
La meccanica del mercato è splendida, altrettanto l'asta per le tesserine che è al cardiopalma, cogliere le opportunità di un buon prezzo equo non è mai facile.
Bisogna dimostrare di avere fiuto, tempismo, furbizia, timing, in questo gioco si vede davvero chi è smaliziato e smart.
Come il tutto si fonde in una partita emozionante è davvero stupefacente.
Io nella sua nicchia di giochi "medi", di quelli che in una serata si possono anche fare 2 partite fino alla mezzanotte lo considero un vero capolavoro.
Non centra con Brass, non si somigliano ma si sente il profumo dello stesso autore ,si avverte la qualità di un maestro come lui che qui sforna un gioco che sa di classico.
Edizione Alley Cat sistemata solo dopo aver chiamato ripetutamente la casa editrice per avere sostituite le tessere EXCL. K.S.
Mappa purtroppo piccola.
Mille cubetti sulla mappa creano una lettura alle volte difficoltosa delle risorse, li abbiamo sostituiti con dadi colorati ad Hoc.
Grafica TOP.
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