![Ritratto di Danebed Ritratto di Danebed](https://www.goblins.net/files/styles/thumbnail/public/avatars/picture-35621-1734189769.jpg?itok=qb5IolDU)
Bag building con push-your-luck talmente pompato e sovracostruito che le fondamenta crollano. Ne esce un gioco in cui accadono cose e che dura decisamente troppo per la casualità con cui accadono.
The Looking Glass has shattered, madness is being drained from the inhabitants, and war has come to Wonderland. Alice, Mad Hatter, Red Queen, and Jabberwock must gather all that they can while playing nice at the Hatter's Tea Party before going to battle in Wonderland's War! In this Drafting, Bag Building, Area Control game 2-5 players take the role as a Faction Leader who has been invited to the Hatter's Tea Party. Drink tea and eat cake as you move around the table drafting cards to gather your forces, build your towers, Upgrade your Leader, and recruit Wonderlandians to your cause. But one must be careful, as shards of the Looking Glass are spread throughout Wonderland. Once all the plates are empty, the Tea Party is over and war begins. Use the forces you gathered and Wonderlandians to battle your enemies in familiar Locations, but make sure not to draw your Shard Chips or your towers will fall and you will be out of the fight. Can you muster enough strength to win the battle or will you just try to gain Region Bonuses for set scoring throughout the game instead? After all the battles have been fought, a truce is called and everyone meets back at the Tea Party to plot their moves for the next fight. After 3 rounds, the Faction with the most points will be crowned as the new Leader of Wonderland!
Per questo gioco non ci sono eventi, se vuoi puoi contattare la redazione per pubblicare degli eventi collegati a questo gioco.
Per questo gioco non ci sono download, se vuoi puoi contattare la redazione per pubblicare un file.
Controlla area con bagbuilding, fazioni asimmetriche, rapido e semplice da spiegare. Materiali molto belli (ho la deluxe edition) e una discreta variabilita dovuta alle 4 carte abilità diverse x ogni seguace che costringono volta x volta a ragionare su come si vuol far girare il sacchetto. Anche a me, dopo 3 partite, ha lasciato la sensazione di aver già visto tutto e di non godere di chissà quale profondità. Si poteva fare di più ma resta un buon prodotto.
Per scrivere un commento e per votare devi avere un account. Clicca qui per iscriverti o accedere al sito
Accedi al sito per commentare e votare© 2004 - 2023 Associazione Culturale - "TdG" La Tana dei Goblin
C.F./P.IVA: 12082231007 - P.le Clodio 8, 00195 Roma
Regolamento del sito | Archivio | Informativa privacy e cookie | Contatti
La Tana dei Goblin protegge e condivide i contenuti del sito in base alla seguente licenza Creative Commons: Attribuzione - Non Commerciale - Condividi allo stesso modo, v.4.0. Leggi il testo sintetico, oppure il testo legale della licenza.