![Ritratto di Sir_Alric_Farrow Ritratto di Sir_Alric_Farrow](https://www.goblins.net/files/styles/thumbnail/public/avatars/picture-16996-1655762417.jpg?itok=c_wrHw2R)
Il voto del prode Sir Alric è 6 e mezzo: certamente degno di esistere e di essere quantomeno saggiato.
Game description from the publisher:
An age of innovation and discovery is at hand. With war on the horizon and whisperings of a prophetic storm approaching, now is the time to gather all your strength and set out to forge your place in Terrinoth's book of legends!
Rune Age is a deck-building game of adventure and conquest for 1-4 players. Set in the fantasy realm of Terrinoth (Runebound, Descent: Journeys in the Dark, Runewars, and DungeonQuest), Rune Age puts players in control of one of four races, vying for dominance in a world embroiled in conflict.
Designed by Corey Konieczka, Rune Age is a unique deck-building game that centers around scenarios. The four different scenarios included in Rune Age present alternate win conditions for players, from an all-out war to determine the victor to a cooperative game experience where players all win or lose together. Scenarios not only dictate the win conditions, they also determine which card types will populate Terrinoth (forming the central card pools) and which Event cards will form the Event deck. The Event deck contains thematic challenges, enemies, and happenings that are tied to the chosen scenario, creating a new play environment each turn.
Gameplay in Rune Age centers around players working to develop their individual deck of cards. At the beginning of the game, each player begins with a small assortment of cards in their deck, drawing five cards each turn to carry out their actions. Each player's deck represents their faction's military strength and capabilities. These decks will be formed with their faction-specific Unit cards and a central collection of Neutral Unit cards, Tactics cards, and Gold cards.
While players begin with limited cards in their deck, through cunning and strategic use of their available cards, players can expand their deck to create a destructive force of their own clever design. Will you create brutal deck of formidable Units? Or will you rely on Gold and Influence to acquire neutral forces and powerful Tactics?
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Io ho preso ad un prezzo scontatissimo gioco base ed espansione, e sono molto soddisfatto di quello che il gioco propone, riconosco che con il solo gioco base l'esperienza sarebbe decisamente più triste: solo 4 fazioni, meno carte per fazione e niente mercenari che danno parecchia imprevedibilità agli scenari.
E' il gioco preferito di mio figlio minore e per forza di cose lo gioco spesso, con il tempo ho imparato ad apprezzarlo anche se di sicuro non propongo io una partita, voto del base da solo 6.5
Strategia: ogni popolo ha una sua strategia fissata, e le carte neutrali in campo sono poche, il che non lascia troppo spazio alla fantasia del giocatore
Interazione: alta, è il punto forte del gioco
Fortuna: dovuta solo al fatto che si pescano carte (dal proprio mazzo, che si è costruito con la logica del deck building)
Longevità: le azioni diventano ripetitive dopo qualche partita, non c'è molta varietà nelle strategie da utilizzare
Note: il gioco migliora tantissimo con l'espansione!
Deckbuilding game, dotato di un buon rapporto qualità/prezzo, per merito delle 4 differenti modalità che presenta.
Ho trovato però, quella cooperativa infattibile, causa carte evento troppo potenti. La Monumenti è quella che più ricorda Dominion.
Nel complesso, un gioco discretamente divertente, ma ho trovato le 4 classi non equilibrate per ciascuna modalità di gioco. Esempio su tutti, gli Elfi, adatti alla sola monumentale. Altre, al limite dello sgravo.
Nonostante le note positive, un gioco a rischio ripetitività, difetto tipico delle meccaniche del genere, pur mostrando una maggiore interazione fra giocatori rispetto a un Dominion.
Buona la grafica fantasy e la cura marchio di fabbrica by FF.
Il gioco è molto divertente. Prende le dinamiche di Dominion e le utilizza alla meglio. La possibilità di giocare ai vari scenari migliora l'aspetto longevità. La meccanica del gioco è simpatica e immette suspence nelle partite.Secondo me però va aggiunta l'espansione. Il voto finale non può prescindere da essa.
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