From the back of the box:
A Campaign for Call of Cthulhu
When playboy Roger Carlyle met the African Woman, he took a turn for the worse. Every morning he related strange recurring dreams full of Egyptian symbols and mystic beckonings. Though never before interested in Egypt's history or archaelogy, Carlyle suddenly organized an archaeological expedition to that ancient land. His friends were puzzled, and the newspaper gossip columns were fascinated. No one ever imagined that the expedition would meet such a terrible fate a few months later . . . .
Setting include New York, London, Cairo, Nairobi, and Shanghai; puzzling clues are discovered in each locale, but can the hapless investigators survive long enough to make sense of them? Background notes and a variety of play aids help keep players and investigators on their toes during dozens of discrete adventures. Horrifying schemes, deadly adversaries, and sanity-threatening events challenge the coolest investigator as the team attempts to unravel the fate of the Carlyle Expedition.
Masks of Nyarlathotep includes more than 140 pages of role-playing information.
New York Book
London Book
Egypt Book
Kenya Book
Shanghai Book
Extensive Play Aids
- Masks of Nyarlathotep (1st & 2nd edition)
- Las Máscaras de Nyarlathotep
- Les Masques de Nyarlathotep
- I Mille Volti di Nyarlathotep
Voti e commenti per Masks of Nyarlathotep (1st & 2nd edition)
Questa di tutte le miriadi di avventure che ho giocato in anni, di tutte le capagne di cthulhu o di altri giochi è la più FORMIDABILE mai vissuta. Mettiamoci il nostro gruppo ben assortito e un master che ha saputo valorizzare le cose ma... c'è stato un livello di coinvolgimento e di passione che poche volte ho avuto.
Questa è la campagna più lunga (dopo l'orient express) e non allucinantemente mortale come quella de "alla ricerca di Cthulhu".
Porterò il gruppo di investigatori a seguire un giallo che li farà sentire come Indiana Jones e Humphrey Bogart contemporaneamente! In giro per il mondo e oltre. Riuscirete a salvare il pianeta senza far sapere al mondo che lo avete fatto?
Consiglio solo di fare un paio di PG che rimangono nella città di partenza che potrebbero subentrare senza troppi sconvolgimenti nella storia perchè in così tanto tempo qualcuno si sà.. potrebbe morire ;-)
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