In pratica è un gioco di corse, dove è possibile farsi parecchie cattiverie. Belli i materiali.
Rivenduto perché troppo macchinoso.
Ice Flow is a strategic family game, interesting enough for gamers, as there are many tactical decisions to make.
Inspired by Karl Bushby's 1998 Goliath Expedition, players race their explorers across the Bering Strait from Alaska to Siberia - riding ice floes, dodging polar bears, and collecting useful items on the way. Thus, at its heart, Ice Flow is a resource management game coupled with a traveling salesman type problem where the ground (or ice) is constantly moving.
Each player has three explorers and rucksack card (to store a limited amount of rope and fish in). The board consists of an array of hexagonal spaces with ice floes (hexagonal plastic tiles) that are introduced at the top and can be moved down the board by players with rates dependent on where they are on the board. On their turn players must first move, rotate or introduce a new ice floe, then they can move one of their explorer as far as they can (or want) before collecting an item from the tile they finished on. When moving, explorers are limited by the obstacles they must overcome and the tools they have available. For example, the ice floes have smooth sides and rough side: the rough sides depict "pack ice" which is hard to cross, and costs a rope. Similarly, explorers can swim up to one space, but that costs a fish as swimming through arctic waters is energy sapping. Polar bears are also a hazard that must be avoided or lured away with fish; beware they can be lured away from one player straight into the path of another!
The winner is the first player to negotiate all the hazards and arrive in Siberia with his three explorers intact.
Not to be confused with: IceFloe
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Il gioco è divertente, semplice nelle regole ma che offre una buona dose di calcolo sulla migliore combinazione di mosse. Buona l'interazione tra i giocatori, a volte è possibile mettere in difficoltà gli avversari con opportuni movimenti di iceberg.
Buoni i materiali, anche se forse la grafica poteva essere migliore.
gioco simpatico adatto a tutti. Avrei preferito plancia ed esagoni un po più grandi, a volte è difficile manovrarli e non c'è abbastanza spazio quando si accumulano pesci, orsi corde ed esploratori insieme. Magari degli esagoni di cartone grandi il doppio sarebbero stati meno belli ma più funzionali.
Belle idee ben amalgamate. piacevole e ben congegnato il gioco. Buona anche la relazione tra ambientazione e meccanismo. Forse un pò troppo troppe regolette, che alla prima partita si rischia di dimenticarne qualcuna, e un pò troppo impegnativa e cervellotica la pianificazione visto che dovrebbe essere un gioco medio-leggero. Buoni i materiali soprattutto gli iceberg.
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