The Commands & Colors: Samurai Battles game rules allow players to portray important engagements of Japanese history. The battles, included in the scenario booklet, focus on the historical deployment of forces and important terrain features in scale with the game system. The scale of the game is flexible and varies from battle to battle. For some scenarios, an infantry unit may represent an entire clan of soldiers, while in other scenarios a unit may represent just a few brave warriors. —description from the publisher
- Commands & Colors: Samurai Battles
Voti e commenti per Commands & Colors: Samurai Battles
Il sistema Commands & Colours di Borg arriva nel periodo Sengoku. Questa volta con la firma GMT che a differenza dell'edizione Zvezda, adotta i più classici e legnosi blocchi con gli sticker che ritraggono le unità.
Abbondanti gli scenari (ben 40) che ricreano le più importanti battaglie feudali giapponesi del sedicesimo secolo.
Il sistema collaudato di Borg con la fog of war delle carte e il sistema di combattimento intuitivo funziona anche con questa versione. Alcuni scenari sono giustamente sbilanciati. Meglio quindi giocare due partite a fronti invertiti se vi piace l'aspetto competitivo.
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