Credo che ciò che più conta in un gioco sia la sua capacità di coinvolgere e divertire. Questo gioco coinvolge e diverte per i primi minuti, ma poi le sue ripetitività e durata rendono l'esperienza tediosa.
Concordo con le considerazioni del recensore che però, a mio avviso, non ha dato sufficiente peso ai due fondamentali fattori sopra citati (se fossi un informatico forse lo apprezzerei maggiormente).
Il lavoro di design è ammirevole ma il risultato non del tutto soddisfacente.
Algoritmo won the first edition of the contest for unpublished games, Premio Archimede, in 1994. Quality Game published it the year after.
Each player has a little plastic computer that runs on the board to get rid of all the "output cards" he got at the beginning. Each player has a little cardboard "console" with three boxes called A, B and C. The player draws three numbers from a special deck. He arrange them on the boxes as he see fit. To move on the board, dice are not used: the little computer can advance of A + B spaces, A - B spaces or, from certain spots, of B x C spaces. Numbers can be changed in certain spaces. When the computer stops on a space with a certain letter, the player can discard the matching "output card" if he has one. When a player lands exactly on the "End" space, the one with less output cards wins.
- Algoritmo