![Ritratto di Sir_Alric_Farrow Ritratto di Sir_Alric_Farrow](https://www.goblins.net/files/styles/thumbnail/public/avatars/picture-16996-1655762417.jpg?itok=c_wrHw2R)
Il voto del prode Sir Alric è 6 e mezzo: certamente degno di esistere e di essere quantomeno saggiato.
Skelit's Revenge....the most feared ship on the high seas....and you've finally taken it. Captain Fromm and his skeleton crew have amassed a massive treasure, and now is your chance to take it all. Players take on the role of Pirates who are boarding Skelit's Revenge for one purpose....to take the loot. They must battle the flames, the skeleton crew, and their own fatigue if they hope to make it out alive.
Dead Men Tell No Tales is a co-operative game for 2-5 players. The game uses the common Action Point system to determine what a player does on their turn...with a twist. As players work together, they can pass their Actions on to their teammates in order to best utilize the assets that they have. Players will build the board as they play, ensuring that no two games will ever be alike. As they search the ship for the Treasure, they will encounter Enemies and Guards that they must battle, along with various items that will help them in their quest. all the while, battling the inferno that resulted when they took over the ship. Unique systems for tracking fire, enemy movement, and a player’s fatigue all combine into an interesting and unique cooperative gaming experience.
Do you and your crew have what it takes to make off with all of the treasure and live to tell the story? Or are you going down with the ship in Dead Men Tell No Tales?
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Istruzioni prolisse e di difficile comprensione, ma una volta appresi i meccanismi il gioco si fa fluido e abbastanza avvincente...MA (!!!)...ci sono delle falle gravi sempre in merito alle istruzioni, quasi da far sembrare che i creatori l'abbiano messo in commercio senza neanche averci giocato, per esempio:
a) cosa succede ad un pirata che si trovi nella tessera in cui esplode ua polveriera? Nessuna menzione. Se non gli capitasse nulla sarebbe davvero irreale!
B) nessuna menzione in merito al fatto se si possa aggiungere o meno una tessera adiacente ad una che é precedentemente esplosa, e quale sarebbe la "maniera legale" di piazzamento?
C) una volta esaurite le tessere il gioco finisce in sconfitta? O si continua a giocare semplicemente ignorando la fase "piazza la tessera"? (Anche qui nessuna menzione. Il manuale fa un chiaro elenco di "modi di perdere la partita", ma dell'ipotesi in cui finiscano le tessere....nulla!
Quindi? Ce le inventiamo noi?
Il voto finale é 8 per la giocabilità, 3 per il regolamentoi, quindi 6 è una media arrotondata per eccesso
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