Based on the first novel of the Die Zwerge tetralogy [Eng. The Dwarves] by author Markus Heitz, the goal of the cooperative game Die Zwerge is to keep evil from flooding Girdlegard. During set-up, players choose one of the dwarves from the novel, each of which is equipped with a unique special ability and different stats for fighting, crafting, and movement.
Before each player's turn, the forces of evil usually break through one of the four big gates – which are guarded by different dwarven tribes – and further the spread of the Perished Land. On his turn a player spends two action points to use two of five actions. He can:
Fight against the advancing enemies (orcs, trolls, and älfar [Ger. albae], i.e. dark elves).
Travel to other locations.
Lobby the dwarven council to give advantages to all players – and without the favor of the dwarven council, everyone suffers disadvantages.
Solve a minor quest for rewards.
Take on the current major quest, revealing the next major quest if successful. Completing these quests is the only way to win the game.
For most of these actions, a player must succeed in a dice-driven challenge. If the players cannot control the flood of evil while simultaneously solving the major quests in time, they will lose.
Collector's edition:
additional:
New box cover
5 hand painted dwarf miniatures
10 cards Albae expansion
60 page artbook
5 art prints of the dwarfs
A3 poster "The smiting of Keenfire"
stein with motive "Krasnolud"
coaster "DIE ZWERGE"
numbered COLLECTOR’S EDITION certificate.
- The Dwarves
- Die Zwerge
- Die Zwerge Collectors Edition
Voti e commenti per The Dwarves
Gioco molto godibile, una specie di Defenders of the Realms (senza però le miniature,se non quelle dei personaggi dei giocatori, o Pandemic).
I Nani dovranno andare in giro per i reami per completare delle Quest principali, che portano allo scontro finale per vincere la partita.
Durante il gioco, però, dovranno evitare le Minacce (carte nere che via via aumenteranno in numero nel mazzo di pesca col proseguire del gioco) e completare Avventure (le carte bianche) che danno dei vantaggi ed equipaggiamenti.
Ogni turno arriveranno i nemici divisi in Elfi (qui malvagi), Troll e Orchi in questo ordine di forza. I nemici si avvicineranno sempre di più alla capitale, maledicendo i territori in cui passano e rendendo quindi gli spostamenti degli Eroi sempre più difficili.
Sullo sfondo c'è anche una questione politica, visto che due Nani si contendono la corona, e dobbiamo favorire l'elezione di quello buono dei due, per avere altri vantaggi e favori.
Fortemente tematico, è un buon gioco, dove i colpi di scena non mancheranno, e che terranno impegnati i giocatori per un paio d'ore.
Lo consiglierei, ma se non vi piacciono i dadi statene alla larga: il destino dei Nani dipende molto da essi!
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